Važi od Jan 20, 2022
Ovi Opšti uslovi poslovanja predstavljaju uslove pod kojima Niš-ekspres DOO prevozi sva lica i njihovu svojinu i važe za svaku kartu izdatu od strane Niš-ekspresa DOO i svaki ugovor o prevozu koji Niš-ekspres DOO sklopi sa bilo kojim licem. Ovi uslovi sačinjeni su u skladu sa važećim zakonima u Republici Srbiji koji definišu prevoz putnika u drumskom saobraćaju i primenjuju se uz Vaša zakonom zagarantovana prava. Smatraće se da je lice koje putuje na liniji koju održava Niš-ekspres DOO prihvatilo da se vozi pod ovim Opštim uslovima poslovanja.
– Niš-ekspres će obezbediti pouzdane autobuske linije i prevoz u skladu sa propisanim i opšte prihvaćenim standardima bezbednosti, udobnosti i higijene.
– Niš-ekspres će pružiti informacije koje se tiču naših linija i vrsta karata, kako biste izabrali odgovarajući liniju i vrstu karte za Vaše putovanje.
– Niš-ekspres će omogućiti više načina kupovine karata pre putovanja i pobrinuti se da dobijete svu neophodnu pomoć našeg osoblja. Ukoliko se javi problem, Niš-ekspres će Vam, u definisanim okolnostima, refundirati kartu, platiti nadoknadu, organizovati alternativni prevoz do Vašeg odredišta ili polaznog mesta. Niš-ekspres, međutim, neće prihvatiti odgovornost, za bilo kakav gubitak, štetu, povredu, neprijatnost ili trošak koji pretrpite ukoliko se ne može dokazati da je do takvog gubitka, štete, povrede, neprijatnosti ili troška došlo usled naše ili nemarnosti našeg osoblja (ukoliko je osoblje na dužnosti). Ovim se ne zanemaruju niti ograničavaju Vaša zakonom zagarantovana prava
Odgovornost Niš-ekspresa definisana je onim što je navedeno u ovim Opštim uslovima poslovanja.
– Ukoliko otkažemo polazak pre nego što je putovanje započeto, a Vi nemate kupljenu kartu za taj polazak, nemamo nikakvu odgovornost prema Vama
– Ukoliko polazak kasni ili je otkazan pre nego što je putovanje započeto, a Vi imate kupljenu kartu za taj polazak, naša odgovornost je da: – Vas prevezemo drugim polaskom za koji ima slobodnih mesta ili
– Otkažemo kartu i odobrimo Vam povraćaj iznosa cene karte u celosti ukoliko karta nije iskorišćena, odnosno 50% iznosa ako je iskorišćen jedan pravac povratne karte.
Ukoliko je Vaše putovanje započeto i prekinuto našom krivicom pre nego što ste doputovali na odredište, naša obaveza je da:
– Obezbedimo drugi autobus koji će Vas prevesti do odredišta;
– Vam obezbedimo alternativni prevoz do odredišta, kao što je drugi polazak;
– Vam obezbedimo odgovarajući prevoz do polazne stanice i vratimo Vam iznos cene karte u celosti
– Vam odobrimo refundiranje dela cene karte (imate prava na refundaciju punog iznosa za neiskorišćeni deo putovanja).
Niš-ekspres neće snositi odgovornost za bilo kakvu štetu koju putnik pretrpi zbog otkazivanja ili kašnjenja polaska ili prekida putovanja ukoliko je do otkazivanja, kašnjenja ili prekida došlo usled okolnosti koje se nisu mogle predvideti, izbeći ili ukloniti. Ukoliko je Vaše putovanje započeto i prekinuto, našom krivicom, pre nego što ste doputovali na odredište, imate prava na refundaciju punog iznosa za neiskorišćeni deo putovanja. U ovakvom slučaju, zahtev za povraćaj novca možete podneti najkasnije 15 dana od datuma putovanja. Maksimalna nadoknada za štetu koju putnik pretrpi zbog našeg nemara ili propusta koji za posledicu ima kašnjenje ili prekid putovanja ograničena je na iznos dvostruke prevoznine.
Niš-ekspres neće snositi odgovornost u slučaju smrti, telesne povrede ili oštećenja zdravlja putnika koji se nalazi u autobusu kao i putnika koji ulazi u vozilo ili izlazi iz vozila, ukoliko se dokaže da:
– Šteta nije nastala usled našeg nemara ili propusta
– Je šteta nastala usled nemara ili propusta samog putnika
– Je šteta nastala usled okolnosti koje se nisu mogle predvideti, izbeći ili ukloniti.
Ne isključujemo niti ograničavamo svoju odgovornost u slučaju smrti, telesne povrede ili oštećenja zdravlja putnika ukoliko je do takve štete došlo usled našeg nemara ili propusta. U tom slučaju potrebno je podneti zahtev za naknadu štete u roku od šest meseci od dana kada saznate za štetu.
Da biste, u skladu sa dole navedenim, ostvarili pravo na refundaciju prvo morate otkazati kartu. Nemate prava na otkazivanje karte niti na povraćaj novca u bilo kojim drugim okolnostima, sem onih definisanih ovim Opštim uslovima poslovanja.
Opšta pravila refundacije
U svim slučajevima kada prihvatimo Vaš zahtev ili smo u obavezi da izvršimo refundaciju, povraćaj novca će biti izvršen samo ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi: – Morate otkazati kartu, podneti zahtev za refundaciju i dostaviti dokaz identiteta
– Prilikom podnošenja zahteva u obavezi ste da nam, uz zahtev, vratite i kartu. Nismo u obavezi da izvršimo povraćaj novca dok nam ne dostavite kartu.
– Zahtev morate podneti u skladu sa rokovima propisanim ovim Opštim uslovima poslovanja – Prilikom refundacije, iznos cene karte umanjuje se za iznos administrativnih troškova, sem u sledečim slučajevima: - ukoliko se refundacija vrši zbog kašnjenja, otkazivanja ili iznenadnog prekida putovanja - ukoliko Vaša karta nije ispravna, a grešku je napravio član našeg osoblja.
Otkazivanje karte
Neiskorišćene karte mogu biti otkazane najkasnije dva sata pre polaska. Ukoliko karta nije iskorišćena, biće Vam vraćen iznos cene karte umanjen za 10% na ime administrativnih troškova. Ukoliko je iskorišćen jedan smer povratne karte, biće Vam vraćen iznos cene neiskorišćenog dela karte umanjen za 10% na ime administrativnih troškova. Karte kupljene na autobuskoj stanici ili u poslovnicama Niš-ekspresa možete otkazati i zahtevati povraćaj novca na sledeći način:
• Lično, na autobuskoj stanici Niš-ekspresa Vaša je obaveza da u tom slučaju imate kod sebe sledeća dokumenta:
– Kartu koju otkazujete
– Ličnu kartu, kopiju lične karte (ukoliko nije čipovana) ili očitanu ličnu kartu (ukoliko posedujete čipovanu ličnu kartu)
Ukoliko zahtev podnesete na autobuskoj stanici, povraćaj novca vrši se u gotovini.
• Lično, u poslovnicama Niš-ekspresa Vaša je obaveza da u tom slučaju imate kod sebe sledeća dokumenta:
– Kartu koju otkazujete - Ličnu kartu, kopiju lične karte (ukoliko nije čipovana) ili očitanu ličnu kartu (ukoliko posedujete čipovanu ličnu kartu)
– Kopiju platne kartice Ukoliko zahtev podnesete u poslovnicama Niš-ekspresa, povraćaj novca vrši se uplatom na Vaš tekući račun ili poštom.
• Slanjem pisma na adresu Niš-ekspres DOO, Stevana Sinđelića 59, 18000 Niš.
Ukoliko se opredelite za ovaj način podnošenja zahteva za povraćaj novca, molimo imajte u vidu da Vaš zahtev moramo dobiti najkasnije dva sata pre početka putovanja. U pismu je potrebno navesti da želite da otkažete kartu i, kao prilog, dostaviti sledeću dokumentaciju:
– Kartu koju otkazujete - Kopiju lične karte (ukoliko nije čipovana) ili očitanu ličnu kartu (ukoliko posedujete čipovanu ličnu kartu)
– Kopiju platne kartice Ukoliko se opredelite za ovu opciju, povraćaj novca vrši se uplatom na Vaš tekući račun ili poštom. Napomena: Procedura povraćaja novca neće moći da se okonča ukoliko originalnu kartu dostavite Niš-ekspresu.
• Slanjem mejla na adresu reklamacije@nis-ekspres.rs
Ukoliko se odlučite da kartu otkažete mejlom, potrebno je da Vaš zahtev dobijemo najkasnije dva sata pre polaska. U mejlu je potrebno navesti da želite da otkažete kartu i, kao prilog, dostaviti sledeću dokumentaciju:
– Skeniranu kartu, - Skeniranu ličnu kartu (ukoliko nije čipovana) ili skeniranu očitanu ličnu kartu (ukoliko posedujete čipovanu ličnu kartu)
– Skeniranu platnu karticu Ukoliko zahtev podnesete mejlom, povraćaj novca vrši se uplatom na Vaš tekući račun ili poštom.
Napomena: Originalnu kartu morate nam dostaviti poštom na adresu Niš-ekspres DOO, Stevana Sinđelića 59, 18000 Niš, Srbija u roku od 15 dana od dana otkazivanja karte i podnošenja zahteva za refundaciju. Molimo da imate u vidu da procedura povraćaja novca neće moći da se okonča dok originalnu kartu ne dostavite Niš-ekspresu.
Karte kupljene onlajn možete otkazati i zahtevati povraćaj novca na sledeći način:
• Lično, na šalterima Niš-ekspresa, pri čemu je Vaša je obaveza da imate kod sebe odštampanu onlajn kartu koju otkazujete;
• Tako što ćete nam proslediti mejl koji ste od nas dobili prilikom kupovine karte (mejl sa Vašom kartom) na onlinetickets.reklamacije@nis-ekspres.rs
U mejlu je potrebno navesti da želite da otkažete kartu. Ukoliko se odlučite da kartu otkažete mejlom, potrebno je da Vaš zahtev dobijemo najkasnije dva sata pre polaska. Kada su u pitanju karte kupljene onlajn, refundacija novca vrši se uplatom na Vaš račun tj. račun sa koga ste izvršili plaćanje prilikom onlajn kupovine (molimo pročitajte naše Uslove online prodaje). Niš-ekspres neće refundirati sredstva za izgubljene, ukradene ili oštećene karte.
Deca mlađa od šest godina moraju putovati u pratnji odrasle osobe. Deca mlađa od četri godine mogu putovati besplatno i nije im neophodna karta. Putovanje bez karte podrazumeva da deca nemaju svoje sedište. Ukoliko želite da dete ima svoje sedište, u obavezi ste da kupite dečiju kartu. Za više informacija o popustima za decu, molimo posetite našu stranicu Popusti.
Opšte
Vaša je odgovornost da na vreme stignete na mesto predviðeno za ukrcavanje na polazak kojim putujete. Takoðe ste sami odgovorni za iskrcavanje na pravom odredištu. Prilikom ulaska u autobus, u obavezi ste da navedete gde putujete, pokažete važeću unapred kupljenu kartu ili kupite kartu kod vozača. Na kraju tog putovanja, u obavezi ste da napustite autobus. Putnici koji ne postupaju u skladu sa ovim pravilima u obavezi su da, na zahtev našeg osoblja ili policajca napuste autobus
Kartu morate imati kod sebe tokom putovanja
Karta koja Vam je izdata dokaz je zaključenog ugovora izmeðu Vas i Niš-ekspresa DOO. Kartu morate imati kod sebe kad god putujete na nekoj od naših linija i morate je pokazati radi kontrole kad se to od Vas zatraži. Ukoliko na putovanju nemate kartu kod sebe, ili je ne pokažete kada se to od Vas traži, smatraće se da putujete bez karte.
Rezervacija karte
Mi ćemo se pobrinuti da imate mogućnosti da svoju kartu rezervišete i kupite pre putovanja. Rezervacija se može napraviti za putovanje na svim međugradskim i međunarodnim linijama Niš-ekspresa. Putnici sa rezervacijom sedišta u obavezi su da kupe svoje karte 30 minuta pre polaska kako bi sebi obezbedili putovanje na određenoj liniji. Ukoliko to ne učine, sedišta mogu biti dodeljena drugim putnicima. U takvim okolnostima nećemo prihvatiti odgovornost za bilo kakakv gubitak.
Kupovina karte
Karte se mogu kupiti onlajn, na Niš-ekspresovim autobuskim stanicama i prodajnim mestima, na autobuskim stanicama drugih privrednih društava ili kod naših ovlašćenih agenata. Ukoliko nemate kartu pri ulasku u autobus, pod uslovom da ima dovoljno vremena do polaska i u zavisnosti od raspoloživih sedišta, kartu po redovnoj ceni možete kupiti kod vozača. Morate proveriti svoju kartu Morate proveriti svoju kartu čim je dobijete i ukazati nam na greške u skladu sa sledećim pravilima:
– Ukoliko ste kartu preuzeli lično na našem prodajnom mestu ili od našeg agenta, trebalo bi da istu proverite odmah i ukažete na greške osobi koja Vam je kartu izdala
– Ukoliko je Vaša karta kupljena onlajn, detalje morate proveriti pre plaćanja. Nakon kupovine, neće Vam biti dozvoljene bilo kakve izmene onlajn karte, niti ispravka grešaka u detaljima navedenim u karti. Ukoliko nas ne obavestite o greškama u propisanom roku, smatraćemo da su Vaše karte ispravne.
Morate putovati sa važećom kartom Smatraće se da putujete bez važeće karte ukoliko:
– Putujete bez karte
– Putujete sa kartom na koju nemate prava
– Putujete na liniji za koju Vaša karta ne važi
– Putujete nakon datuma prestanka važenja karte
– Putujete dalje nego što je definisano Vašom kartom
Posledice putovanja bez karte
Neće Vam biti dozvoljeno da putujete ukoliko nemate važeću kartu.
Ukoliko putujete na našoj liniji bez važeće karte, bićete u obavezi da, ako se to od Vas zahteva, prekinete putovanje na toj liniji ukoliko odmah ne kupite odgovarajuću kartu od vozača.
U slučaju da odbijete da kupite kartu, bićete udaljeni iz autobusa. Ukoliko koristite kartu sa popustom na koji nemate pravo ili kartu koja ne važi za taj polazak (jer je koristite pogrešnog datuma ili u pogrešno vreme), u obavezi ste da izvršite doplatu do punog iznosa cene redovne karte za Vaše putovanje.
Morate voditi računa o svojoj karti
Izgubljenu ili ukradenu kartu nije moguće zameniti. U takvim okolnostima, u obavezi ste da kupite novu važeću kartu koja će Vam omogućiti putovanje. Ukoliko putujete na našim međunarodnim linijama, morate kod sebe imati dokumantaciju neophodnu za putovanje
Vaša odgovornost je da obezbedite putnu dokumentaciju, a Vaša obaveza da je imate kod sebe kada putujete Niš-ekpresovim polaskom. Ova dokumentacija podrazumeva Vašu važeću ličnu kartu, pasoš i vizu (ukoliko je potrebna) za svaku od zemalja u koju želite da uđete, ovlašćenja i dozvole koje morate posedovati da biste ušli, boravili ili napustili zemlju iz koje, kroz koju ili u koju putujete, kao i bilo koju drugu dokumentaciju koje propisuje zakon svake od zemalja. Vaša je obaveza da postupate u skladu sa zakonom bilo koje zemlje iz koje, kroz koju ili u koju putujete. Ukoliko se to od Vas zahteva, u obavezi ste da, radi kontrole ili sigurnosne provere, svoju putnu dokumentaciju pokažete nama, policiji ili drugim državnim službenicima. Saglasni ste da vašu putnu dokumentaciju možemo kopirati i zdržati kopije ili je na drugi način evidentirati. Ukoliko na zahtev ne pokažete svoju putnu dokumentaciju ili odbijete da je predate radi kontrole ili sigurnosne provere, ili Vam se ne dozvoli izlazak iz ili ulazak u zemlju kroz koju linija prolazi; ili pokažete dokumentaciju koja je nepotpuna ili nedovoljna, ili za koju se može pretpostaviti da je nevažeća ili lažna, zadržavamo pravo da odbijemo da Vas dalje vozimo, udaljimo Vas iz autobusa, otkažemo i oduzmemo Vašu kartu i kopije dokumentacije koju ste pokazali. U tom slučaju, nemamo odgovornosti prema Vama, niti imamo obavezu da Vam vratimo novac, a Vi ste odgovorni za Vaše dalje putovanje do odredišta ili polazne stanice. Niš-ekspres DOO neće snositi odgovornost ukoliko budete udaljeni sa bilo kog polaska od strane bilo koje državne institucije. Ukoliko se, zbog Vaše neispravne odnosno nevažeće dokumentacije, ili činjenice da Vam je odbijen izlazak iz neke zemlje ili ulazak u neku zemlju, od nas zahteva ili smo dužni da platimo bilo kakvu kaznu odnosno snosimo bilo kakve druge troškove, u obavezi ste da nam, na naš zahtev, pomenute troškove nadoknadite.
Putnik je u obavezi da se, u autobusu i na bilo kojoj autobuskoj stanici, ponaša razumno i u skladu sa zakonom kao i da postupa u skladu sa zahtevima osoblja
Zabranjeno ponašanje
– Zabranjeno je ponašanje koje može dovesti u opasnost samog putnika, autobus, autobusku stanicu ili bilo koju osobu ili imovinu u autobusu kao i na stanicama
– Putnik ne sme biti nasilan niti sme pretiti osoblju, ometati vozača, posadu ili osoblje u obavljanju dužnosti ili odbijati da postupi u skladu sa njihovim instrukcijama
– Zabranjeno je ponašanje koje izaziva nelagodnost ili neprijatnost kod drugih putnika ili prouzrokuje povredu ili štetu drugim putnicima. Putnici i njihov prtljag ne smeju blokirati prolaz u autobusu.
– Zabranjena je upotreba bilo kojih uređaja koji svojim zvukom mogu ometati ili iritirati druge ili ometati rad druge opreme
– Putnicima pod dejstvom alkohola ili droge zabranjen je ulaz u autobus
– Putnicima je zabranjeno unošenje alkoholnh pića, droge ili duvana radi konzumiranja istih, kao i konzumiranje istih u autobusu, kao i unošenje vrele hrane i pića u autobus ukoliko posuda za transport nema poklopac
– U autobusima je zabranjena je upotreba elekrtonskih cigareta ili bilo kojih drugih imitacija cigareta.
Posledice neprimerenog ponašanja
Ukoliko se ne ponašate u skladu sa pravilima ponašanja navedenim u ovim Opštim uslovima, ili imamo razloga da smatramo da se možete ponašati protivno ovim pravilima, zadržavamo pravo da Vas sprečimo, udaljimo iz autobusa ili sa stanice, odbijemo da Vas prevezemo, otkažemo Vašu kartu bez mogućnosti refundiranja novca, i preduzmemo sve ostale mere koje smatramo neophodnim kako bismo u nastavku sprečili takvo ponašanje. Odgovornost Niš-ekspresa po pitanju ponašanja putnika
Mi ćemo preduzeti sve razumne mere kako bismo kontrolisali ponašanje naših putnika u autobusu ili na stanici, ali nećemo snositi odgovornost za bilo kakav postupak ili neprimereno ponašanje putnika u autobusu ili na stanici.
Nije dozvoljen prevoz životinja Niš-ekspresovim autobusima.
Tokom putovanja, sav prtljag sem ručnog čuva se u boksu za prtljag, a ne u prostoru u kome su smešteni putnici.
Smeštanje prtljaga u vozilo
Isključivo vozač može smestiti prtljag u boks ili ga izneti iz boksa. Vaša je odgovornost da proverite da li ste uzeli pravi prtljag.
Hrana i piće
Dozvoljeni prtljag, iz bezbednosnih razloga, podrazumeva hladnu hranu i piće. Vrela hrana i piće dozvoljena je samo ukoliko se nalazi u posudama sa poklopcem.
Zabranjen prtljag
Niš-ekspres nije u obavezi da prevozi bilo kakve artikle ili supstance koje ne smemo prevoziti po zakonu bilo koje od zemalja kroz koje linija prolazi, koje po našem mišljenju nisu bezbedne ili mogu naneti povredu ili štetu imovini, koje smatramo neprimerenim za prevoz zbog njihove težine, veličine, oblika ili karakteristika (lomljivi i kvarljivi artikli, artikli sa oštrim ivicama…). Ukoliko unesete takve artikle u autobus, možemo od vas zatražiti da ih iznesete i ostavite van autobusa. Ukoliko unesete bilo kakav zabranjeni prtljag u autobus ili na stanicu, Niš-ekspres nije odgovoran za bilo kakav gubitak ili oštećenje pomenutog prtljaga. Ukoliko niste sigurni da je dozvoljen prevoz konkretnog atrikla koji planirate da ponesete, trebalo bi da informaciju proverite pre kupovine karte. Činjenica da u konkretnom slučaju prihvatimo da prevezemo određeni prtljag ne podrazumeva da smo prihvatili da takav prtljag prevezemo i svaki naredni put kada putujete.
Pakovanje i obeležavanje prtljaga
Svaki komad prtljaga mora biti obeležen našom nalepnicom za prevoz prtljaga. Svoj prtljag morate spakovati i zatvoriti na način koji će Vaš prtljag obezbediti i osigurati da ne dođe do gubitka, oštećenja ili mešanja sa drugim stvarima, kao i da se ne dogodi da Vaš prtljag ošteti vlasništvo ostalih putnika. Lomljive i artikle koji se mogu lako oštetiti, kao što su električni uređaji, možemo prevesti samo ukoliko su prihvatljive veličine, uvijeni i upakovani na odgovarajuć način. Nismo u obavezi da prihvatimo i prevezemo bilo kakav prtljag koji nije adekvatno upakovan. Vaša je odgovornost da svoj prtljag označite ili stavite nalepnicu na kojoj piše da ste Vi vlasnik prtljaga.
Vredne i važne stvari
Vredne stvari (novac, nakit, lekove, prenosive računare i druge vredne stvari, kao i dokumenta, pasoše, vize, karte i dokumenta za identifikaciju) trebalo bi poneti u ručnom prtljagu. Vredne stvari trebalo bi da držite kod sebe i o njima vodite računa u svakom trenutku.
Niš-ekspresova autobuska stanica nudi mogućnost čuvanja prtljaga na par sati ili duže (maksimalno 6 meseci). Ukoliko svoj prtljag ne preuzmete u roku od 6 meseci od datuma ostavljanja na čuvanje, Niš-ekspres zadržava pravo da njime raspolaže na način koji izabere. Skladištenje izgubljenog prtljaga Ukoliko u autobusu ili na stanici pronađete bilo šta što je vlasništvo neke druge osobe, morate ga odmah predati članu našeg osoblja. Sav prtljag pronađen u autobusu ili na stanici biće smešten u postoriju za čuvanje prtljaga i o njemu ćemo voditi računa. Niš-ekspres zadržava pravo da otvori i proveri zaboravljeni ili izgubljeni prtljag. Ukoliko se utvrdi da prtljag sadrži opasne ili kvarljive artikle, ili artikle koji po bilo kom drugom osnovu nisu pogodni za čuvanje, zadržavamo pravo da te artikle odmah uklonimo.
Preuzimanje izgubljenog prtljaga
Svoj izgubljeni prtljag možete preuzeti u roku od 6 meseci od momenta kada je pronađen. Prilikom preuzimanja, u obavezi ste da platite naknadu za čuvanje i povraćaj prtljaga. Ukoliko svoj prtljag ne preuzmete u roku od 6 meseci od datuma pronalaženja, Niš-ekspres zadržava pravo da njime raspolaže na način koji izabere.
Obaveštenje o izgubljenom prtljagu ili šteti
Ukoliko u toku putovanja izgubite prtljag ili je Vaš prtljag oštećen, u obavezi ste da obavestite člana našeg osoblja odmah po završetku putovanja. Ukoliko to ne učinite, nećemo biti odgovorni za gubitak ili štetu. Zahtev za naknadu štete za gubitak ili oštećenje prtljaga morate podneti u roku od 30 dana od završetka putovanja slanjem mejla na reklamacije@nis-ekspres.rs ili pisma na adresu Niš-ekspres DOO, Stevana Sinđelića 59, 18000 Niš
Naša odgovornost za gubitak ili oštećenje prtljaga
Ukoliko zaboravite ili izgubite prtljag u autobusu ili na autobuskoj stanici, Niš-ekspres neće snositi nikakvu odgovornost za nestanak ili oštećenje prtljaga. Niš-ekspres će biti odgovoran isključivo ukoliko je do gubitka ili oštećenja došlo usled našeg nemara ili greške.